Tuesday 1 March 2011

PERISTIWA KEHILANGAN LEO

Pada bulan 12 tahun lalu peristiwa ini paling sukar dilupakan apabila Leo telah terlepas dari sangkar.
Pada pagi Sabtu lebih kurang 9 pagi aku memberi makan pada Leo dan Liah kemudian nak dijadikan peristiwa boleh plak aku lupa tutup pintu sangkar. Leo yang merupakan ND aku yang paling aktif  dan suka explore benda2 baru telah terlepas keluar. pada waktu tu, aku perasan leo telah terlepas iaitu pada pukul 11 pagi dan kemungkinan leo telah terlepas selama 2 jam. puas satu family aku cari sekitar taman, rumah2 orang pun aku skodeng cari leo.time tu punyalah kecewa sbb Leo ND tersangat2 manja bak kata orang brapa harga ditawarkan pun aku xkan jual. Sambung citer....



Dalam pukul 3 petang tengah aku layan2 Liah yang kesunyian tiba-tiba Leo muncul depan pintu pagar rumah, aku punya lah terperanjat sampai  hanya dapat melihat sahaja telatah Leo masuk ke rumah dan terus ke sangkar dia dan terus makan. Baru aku tau rupanya arnab ni pn mcm kucing pandai balik rumah. Sejak hari tu aku makin sayang pada Leo dan bertambah2 lah aku xjual Leo tu.

1 comment:

Anonymous said...

betih kau ke tu iwan...kang ade pulak acik2 yg tegode...

Post a Comment